Mistrzostwa Okręgu Warszawskiego Rallycross
Cykl MOW RC stanowi kontynuację PPJB. Do stanowiących trzon rywalizacji "Szayowozów" w ubiegłym roku dołączyły Fiaty Seicento, w roku 2016 do dwóch klas dołącza trzecia grupa pojazdów: BMW E36
MOW RC to kontynuacja PPJB jednak oparta o nowy regulamin ramowy, analogiczny z tym z Mistrzostw Świata, Europy czy Polski. Nowością będzie też grupa samochodów BMW E36 która dotychczas cieszyła się ogromną popularnością w cyklu Folk Race.
Zawodnicy po odbyciu treningu wolnego będą mieli przed sobą cztery serie kwalifikacyjne w których będą mogli zdobyć punkty za zajęte miejsca. W kwalifikacjach startować może po pięć samochodów - a więc podobnie jak w starej formule zawodów. Jednak istotną zmianą jest fakt że do łącznej klasyfikacji liczone są wyniki ze wszystkich wyścigów.
Zawodnicy którzy osiągnęli najwięcej punktów w kwalifikacjach otrzymują PEWNE punkty za daną rundę.
Od 16 punktów za najlepszy wynik do 1 punktu za miejsce 16.
Najlepszych dwunastu zawodników bierze udział w półfinałach gdzie oprócz walki o finał mogą dodatkowo zwiększyć swój dorobek punktowy o maksymalnie 6 punktów (w przypadku zwycięstwa w półfinale).
Trzech pierwszych zawodników z każdego półfinału awansuje do finału którego zwycięzca oprócz wygrania całych zawodów inkasuje dodatkowe 8 punktów, zawodnik który zajmie drugie miejsce otrzymuje 5 punktów, itd aż do szóstego.
Nowy układ z pewnością docenia zawodników jeżdżących regularnie w kwalifikacjach, ale w półfinałach i finałach nie będzie miejsca na kalkulacje. Najbliższy sezon pokaże czy wpłynie to na poziom widowiska.
Inną nowością jest uzupełnienie cyklu o kolejną grupę pojazdów.
Do Junior Buggy oraz coraz popularniejszych fiatów seicento dołączą w tym roku BMW E36.
Jest to klasa samochodów maksymalnie zbliżonych do seryjnych o silnikach benzynowych o pojemności do 2000cm3 (czyli najczęściej 318iS 144KM lub 320 150KM), w każdym typie nadwozia oprócz cabrio.
Zakres modyfikacji jest bardzo ograniczony i poza wyposażeniem bezpieczeństwa, demontażem kilku niepotrzebnych elementów takich jak np seryjne lampy oraz możliwościa zastosowania sportowego (ale niezbyt zaawansowanego )zawieszenia w samochodach nie można zrobić nic.
Klasa ta jest najpopularniejsza w Toruńskim cyklu zawodów który w tym roku ma range Pucharu Polski, i jest duża szansa że zyska popularność również na Mazowszu, tym bardziej że część zainteresowanych udziałem w rallycrossie deklaruje zainteresowanie samochodami z tylnym napędem.
Udział aż trzech grup pojazdów: Junior Buggy, Seicento Cup oraz BMW E36 z pewnością uatrakcyjni zawody i zachęci kolejnych zainteresowanych do udziału w rallycrosowym cyklu Mistrzostw Okręgu Warszawskiego PZM
Pierwsze dwie rundy ze względu na prace modernizacyjne na torze w Słomczynie odbędą się w Toruniu, ale już od Sierpnia wracamy do Słomczyna. Kolejne informacje wkrótce.
>> Regulamin Ramowy Mistrzostw Okręgu Warszawskiego 2017 <<