informacje prasowe
East African Safari Classic Rally 2017 na półmetku rywalizacji (28.11.2017 10:00)
Kategoria: informacja prasowa | Tagi: East African Safari Classic Rally 2017

Rajdowy mistrz Kenii, Baldev Chager, jest liderem East African Safari Classic Rally 2017 na półmetku rywalizacji. Kierowca Porsche 911 ma niecałe 2 minuty przewagi nad jadącym identycznym autem Brytyjczykiem Richardem Jacksonem i blisko 8 minut nad Carlem Tundo w Triumphie TR7, który po niedzielnym etapie stracił prowadzenie w rajdzie.

Jeśli mam być szczery, był to dla nas fatalny dzień – mówił na mecie smutny Carl Tundo. – Na pierwszym oesie uszkodziłem chłodnicę. Musieliśmy zatrzymać się, naprawić usterkę i uzupełnić płyny. Drugi odcinek poszedł nam dobrze – byliśmy najszybsi. Moje Porsche nie jest może tytanem mocy, ale za to dysponuje znakomitym zawieszeniem. Za to ostatni oes... Czuliśmy się jak na Rhino Charge!

Dla wyjaśnienia: Rhino Charge to rozgrywany w Kenii rajd off-roadowy, na którym zawodnicy zaliczają kolejne punkty kontroli, starając się poruszać możliwie jak najkrótszą trasą. Czas nie jest najistotniejszy – wygrywa ten, kto dokonuje największych skrótów, jadąc po bezdrożach, a tym samym stawiając czoła najtrudniejszym przeszkodom terenowym.

Nowy lider rajdu East African Safari Classic Rally nie wziął się znikąd. Choć Baldev Chager debiutuje w klasycznym Rajdzie Safari w roli kierowcy, wcześniej jednak brał już w nim udział jako pilot Onkara Raiego. Co ciekawe, Chager i Tundo nieraz rywalizowali już ze sobą na trasach „współczesnego” Rajdu Safari – w 2014 roku kierujący Lancerem Evo X Chager pokonał o 1 min. 11 sek. „Flasha” Tundo, który prowadził Protona Satrię Neo. Obaj zawodnicy, jak widać, znakomicie odnajdują się również za kierownicami samochodów, które w metryce mają po kilkadziesiąt lat.

Problemów z przesiadką z nowoczesnej rajdówki do oldtimera nie ma również Paweł Molgo, który kilka tygodni temu ścigał się na rundzie Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych za kierownicą Toyoty Hilux, natomiast w Kenii walczy na równie wymagającej trasie leciwym Mercedesem 350 SLC.

Dla naszego samochodu jest to ogromne wyzwanie – mówi kierowca NAC Rally Team. – Trzeci oes niedzielnego etapu mógłby z powodzeniem zostać włączony do programu rajdu Dakar. Z kolei dwa wcześniejsze odcinki prowadzące przez góry przypominały mi Historyczny Rajd Monte Carlo, w którym wielokrotnie startowałem. Jeśli mam być szczery, jak dotąd był to nasz najlepszy etap!

Po dniu przerwy, w trakcie którego mechanicy mieli możliwość popracować dłużej nad maszynami, a zawodnicy mogli nieco zregenerować swe siły, we wtorek rywalizacja znów nabierze rumieńców. Plan dnia obejmuje trzy odcinki o długości 36, 155 i 25 kilometrów, z których dwa początkowe rozegrane zostaną na terenie Tanzanii. Start pierwszych samochodów zaplanowano na 6 rano.



kalendarz imprez klubowych
7
Kwietnia2018
- I runda Oponeo Mistrzostwa Polski Rallycross
<< Luty 2018 >>
P W S C P S N
  1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28

imprezy zakończone:

zak. 18/2/2018

zak. 11/2/2018

zak. 10/2/2018

zak. 27/1/2018





przygoda z Ak-Rzemieslnik


- Jak zapisać się do klubu

- Gdzie trenować

- Gdzie startować

- Sędziowanie na zawodach




Autodrom Słomczyn


Najnowsze galerie na stronie ak-rzemieslnik.pl:

Zakończenie sezonu Mistrzostw Okręgu Warszawskiego 2017 (3.02.2018)
Otwarty Dzień Słomczyn (20.01) (20.01.2018)
Sylwestrowy Time Attack (13.01.2018)









© Automobilklub Rzemieslnik 2010 - 2016