Grand Prix Polski Pojazdów Zabytkowych im. Witolda Rychtera jest imprezą przeznaczoną dla samochodów zabytkowych i zorganizowana jest w oparciu o regulamin Pucharu Polski Pojazdów Zabytkowych w Rajdach na Regularność. Do rajdu dopuszczone będą pojazdy o wysokim stopniu oryginalności, wyprodukowane do 31.12.1984, oraz pojazdy wyprodukowane do 31.12.1990 w grupie Youngtimer. Ponadto będzie obowiązywał podział na dwie grupy:
- Tradycyjną (pojazdy wyposażone wyłącznie w seryjne liczniki kilometrów)
- Sportową: (pojazdy wyposażone w dodatkowe drogomierze) Na próbach sprawnościowych rozgrywanych na w/w obiektach uczestnicy zobowiązani będą używać kasków bezpieczeństwa.
Uproszczona trasa I GPPPZ 2015:
Harmonogram imprezy
17.07.2015 Otwarcie listy zgłoszeń
17.08.2015 Koniec terminu zgłoszeń
31.08.2015 Opublikowanie listy zgłoszeń
17.09.2015 Odbiór administracyjny oraz badanie kontrolne
17.09.2015 Start - I Etap Rajdu
18.09.2015 II Etap Rajdu
19.09.2015 III oraz IV Etap Rajdu
20.09.2015 Meta Rajdu oraz ogłoszenie wyników i rozdanie nagród
Grand Prix Polski (1937 r.)
Pierwsze Grand Prix Polski odbyło się w dniach 6-11.06.1937 roku Ówczesne zawody składały się z sześciu prób:
1) Próba rozruchu silnika (przed każdym etapem).
2) Jazda okrężna 2609 km w trzech etapach.
3) Próba szybkości górskiej o długości 3km na Równicy.
4) Próba ruszenia z zimnym silnikiem
5) Próba szybkości płaskiej ze startem z miejsca oraz ze startu lotnego
6) Próba zrywu i hamowania
Witold
Pionier automobilizmu w Polsce, prekursor sportu motocyklowego oraz samochodowego, dwukrotny zwycięzca Rajdu Polski, rekordzista prędkości jazdy na motocyklu, ceniony rzeczoznawca oraz biegły sądowy w zakresie motoryzacji, współautor polskiego kodeksu drogowego (1960) oraz wielu publikacji z tematyki motoryzacji i lotnictwa.
Autor niezliczonych publikacji jak : "ABC samochodu", "Dzieje samochodu", "Doświadczony kierowca radzi", "Moje dwa i cztery kółka".