Jerzy Poznański
Jerzy Poznański
46-letni zawodnik starszego pokolenia. Technik mechanik samochodowy, mieszkaniec Białegostoku. Od 1993r właściciel autoryzowanej stacji Peugeota, największej tego typu jednostki w północno-wschodniej Polsce. W warszawskim Rzemieślniku jest od 2001r w związku z powołaniem go do zespołu „Rallycross Słomczyn Poland”. Swoją przygodę ze sportem rozpoczął już w wieku 18 lat w 1974r. W swoim pierwszym rajdzie zwyciężył w kategorii juniorów. W 1977r. zdobywa licencję sportową R-I i od tej pory startuje w rajdowych Mistrzostwach Polski. Po wielu wygranych rajdach w swojej klasie pierwszy poważniejszy sukces przychodzi w 1982r. 1 miejsce w klasie 1300 grupy II w rajdzie Polski będącym jedną z eliminacji mistrzostw Europy i mistrzostw Krajów Demokracji Ludowej (Puchar Pokoju i Przyjaźni). W tym samym roku zostaje mistrzem Polski w klasie 1300 grupy II, a także zajmuje pierwsze miejsce w pucharze FSO. W następnym sezonie ponownie zostaje mistrzem Polski w swojej klasie i zajmuje 2 miejsce w pucharze FSO. W nagrodę za bardzo dobre wyniki sportowe Zarząd Główny PZM-otu umożliwia mu zakup profesjonalnego – jak na tamte czasy – samochodu Łada 1600 MTX grupy B. Rok 1984 to okres walki z bardzo awaryjnym sprzętem i mizerne wyniki na końcu sezonu. W 1985r. zostaje powołany do kadry narodowej jako reprezentant PZM-otu w rajdach o Puchar Krajów Demokracji Ludowej. Miłą pamiątką z tamtych czasów jest oficjalna nagroda organizatora fair-play z rajdu Sojuz w Tallinie za pomoc udzieloną zawodnikom z NRD. W Polsce w tym samym roku zostaje wicemistrzem Polski w klasie do 1600 ccm grupy B. Następne lata to starty z bratem Polskim Fiatem 126P w rajdowej klasie markowej. Tutaj niestety sukcesy nie były spektakularne. Brak odpowiednich funduszy uniemożliwiał walkę z koalicją fabrycznych kierowców. Po niezbyt udanych występach w mistrzostwach Polski, postanowił spróbować swoich sił w mistrzostwach okręgu. Lata 1993-94 i 1996-97 to tytuły mistrza Okręgu w klasyfikacji generalnej. Potem niestety nastąpiła przerwa w startach, a zaczęło się rozbudowywanie firmy. Wszystkie fundusze szły na ten cel. Jak mówi stare przysłowie „ciągnie wilka do lasu”. W 2000r. postanowił odwiesić z kołka kask i kombinezon i spróbować swoich sił w rallycrossie. Startując Peugeotem 106 Xsi w klasie Cup 1400, w swoim pierwszym roku, po długiej przerwie zdobywa tytuł drugiego wicemistrza Polski. Po przejściu do „Rzemieślnika” w 2001r. reprezentuje Polskę w Rallycrossowych Mistrzostwach Europy. Często występuje w finale A. Na koniec sezonu daje mu to 10 miejsce w dywizji 2A. W związku z napiętym kalendarzem startów za granicą niestety nie oglądamy Jurka w eliminacjach mistrzostw Polski. W roku 2002 zawodnik po raz kolejny startuje w MERC dywizji 2A. Przyzwoite występy plasują go na 13 pozycji na koniec sezonu. Najlepszym wynikiem było szóste miejsce podczas portugalskiej rundy. Po sezonie 2002 Jurek kończy karierę.