informacje



Jerzy Poznański

Jerzy Poznański



46-letni zawodnik starszego pokolenia. Technik mechanik samochodowy, mieszkaniec Białegostoku. Od 1993r właściciel autoryzowanej stacji Peugeota, największej tego typu jednostki w północno-wschodniej Polsce. W warszawskim Rzemieślniku jest od 2001r w związku z powołaniem go do zespołu „Rallycross Słomczyn Poland”. Swoją przygodę ze sportem rozpoczął już w wieku 18 lat w 1974r. W swoim pierwszym rajdzie zwyciężył w kategorii juniorów. W 1977r. zdobywa licencję sportową R-I i od tej pory startuje w rajdowych Mistrzostwach Polski. Po wielu wygranych rajdach w swojej klasie pierwszy poważniejszy sukces przychodzi w 1982r. 1 miejsce w klasie 1300 grupy II w rajdzie Polski będącym jedną z eliminacji mistrzostw Europy i mistrzostw Krajów Demokracji Ludowej (Puchar Pokoju i Przyjaźni). W tym samym roku zostaje mistrzem Polski w klasie 1300 grupy II, a także zajmuje pierwsze miejsce w pucharze FSO. W następnym sezonie ponownie zostaje mistrzem Polski w swojej klasie i zajmuje 2 miejsce w pucharze FSO. W nagrodę za bardzo dobre wyniki sportowe Zarząd Główny PZM-otu umożliwia mu zakup profesjonalnego – jak na tamte czasy – samochodu Łada 1600 MTX grupy B. Rok 1984 to okres walki z bardzo awaryjnym sprzętem i mizerne wyniki na końcu sezonu. W 1985r. zostaje powołany do kadry narodowej jako reprezentant PZM-otu w rajdach o Puchar Krajów Demokracji Ludowej. Miłą pamiątką z tamtych czasów jest oficjalna nagroda organizatora fair-play z rajdu Sojuz w Tallinie za pomoc udzieloną zawodnikom z NRD. W Polsce w tym samym roku zostaje wicemistrzem Polski w klasie do 1600 ccm grupy B. Następne lata to starty z bratem Polskim Fiatem 126P w rajdowej klasie markowej. Tutaj niestety sukcesy nie były spektakularne. Brak odpowiednich funduszy uniemożliwiał walkę z koalicją fabrycznych kierowców. Po niezbyt udanych występach w mistrzostwach Polski, postanowił spróbować swoich sił w mistrzostwach okręgu. Lata 1993-94 i 1996-97 to tytuły mistrza Okręgu w klasyfikacji generalnej. Potem niestety nastąpiła przerwa w startach, a zaczęło się rozbudowywanie firmy. Wszystkie fundusze szły na ten cel. Jak mówi stare przysłowie „ciągnie wilka do lasu”. W 2000r. postanowił odwiesić z kołka kask i kombinezon i spróbować swoich sił w rallycrossie. Startując Peugeotem 106 Xsi w klasie Cup 1400, w swoim pierwszym roku, po długiej przerwie zdobywa tytuł drugiego wicemistrza Polski. Po przejściu do „Rzemieślnika” w 2001r. reprezentuje Polskę w Rallycrossowych Mistrzostwach Europy. Często występuje w finale A. Na koniec sezonu daje mu to 10 miejsce w dywizji 2A. W związku z napiętym kalendarzem startów za granicą niestety nie oglądamy Jurka w eliminacjach mistrzostw Polski. W roku 2002 zawodnik po raz kolejny startuje w MERC dywizji 2A. Przyzwoite występy plasują go na 13 pozycji na koniec sezonu. Najlepszym wynikiem było szóste miejsce podczas portugalskiej rundy. Po sezonie 2002 Jurek kończy karierę.

 

kalendarz imprez klubowych
20
Lipca2024
- FIM Supermoto World Championship
<< Lipiec 2024 >>
P W S C P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

imprezy zakończone:

zak. 14/7/2024

zak. 7/7/2024

zak. 9/6/2024

zak. 26/5/2024




Zawodnik Automobilklubu Rzemieslnik:
Autodrom Słomczyn


Najnowsze galerie na stronie ak-rzemieslnik.pl:

6 runda ROK CUP POLAND (29-30.07.2023)
Kartingowe Mistrzostwa Polski - 2 runda (22-23.07.2023)
4 runda Mistrzostw Polski Rallycross (8-9.07.2023)


© Automobilklub Rzemieslnik 2010 - 2019